Сидоренко Н. С.

Тема виступу: «Всебічний розвиток молодших школярів на основі використання педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського»

За словами В.О. Сухомлинського, роки навчання у початкових класах є цілим періодом морального, інтелектуального, емоційного, фізичного розвитку, який буде реальною справою лише за умови, що дитина живе багатим життям сьогодні, а не тільки  готується до оволодіння знаннями завтра.
Особливості виховання учнів початкових класів зумовлені відчутним впливом ряду визначальних факторів:
1) якісно новим способом життя та діяльності — переходом до систематичного, психічного й розумового розвитку нервової системи, мислення, пам'яті, уваги, характеру, сили волі;
2) змістом навчальних планів;
3) незаперечним авторитетом першого вчителя у житті дитини;
4) сильним впливом родинного гнізда.
Педагогіка  вчить, що виховує все: люди, речі, явища, але насамперед і найбільше — люди. З них на першому місці — батьки і педагоги. З усім складним світом навколишньої дійсності дитина входить у незліченні стосунки, кожен з яких неминуче розвивається, переплітається з іншими стосунками, ускладнюється фізичним і моральним зростанням самої дитини. Згадана закономірність по відношенню до молодших школярів проявляється особливо вразливе. Вони, як та губка, вбирають у себе все, що на них впливає. То й у вихованні їх немає дрібниць. Тут вагому роль відіграє кожна його деталь, навіть найменша.
Для виховання школярів у своїй роботі я використовую такі  форми виховної роботи в початковій школі:
Ранок, свято – форма виховної роботи для проведення урочистих і святкових подій з метою святкування визначної дати, календарного свята, події із життя колективу, традиції школи тощо. Обов’язковим є наявність ведучого ( ведучих), концертних номерів, ігор, нагородження переможців, вручення подарунків, наявність сюрпризного моменту.
Підготовка до проведення свята або ранку проходить як колективна творча справа, в якій приймають участь діти, вчителі, батьки. На ранок або свято запрошують гостей, яких вітають піснями, творчими подарунками. При підготовці сценарію враховують обов’язкове обирання ведучих, відповідальних за оформлення залу, музичного забезпечення.  Після проведення свята або  ранку  підводжу підсумок, враховуючи досягнення мети заходу, виконання завдань, їх якості тощо і планую подальшу творчу діяльність.  Наприклад:  «Дзвоник, кличе нас у клас», «Посвята в першокласники», «Рідна наша Україна», «Україна в наших серцях», тощо


Усний журнал – форма виховної роботи, в процесі проведення якої  проходить огляд подій, повідомлень, зібраних даних соціологічних досліджень, анкетування або інформації про якийсь об’єкт  чи визначну подію в житті шкільного колективу чи суспільства. Обов’язковою умовою є  наявність ведучого, від імені якого йде повідомлення, рубрик, які можуть проводитися ведучими рубриками( ведучими можуть бути вчитель або старшокласники). Під час проведення усного журналу є доцільним демонстрація наочності, фотоматеріалів, слайдів або імітування ТВ-програми. Ведучий може задавати питання слухачам, підводити узагальнення, проводити бліцопитування тощо.
Головне завдання повністю розкрити тему. Мною було проведено усні журнали на теми «Стежинами рідної мови», «Чорнобиль – наш біль…», «Слава, Україні», тощо.


Школа ввічливості -  форма колективної виховної роботи в ході якої вчитель за допомогою підготовлених ситуацій, малюнків проводить навчання дітей основам спілкування та основ ввічливості. Вчитель  - готує до загального обговорення життєві ситуації, підбирає  сюжетні малюнки та пропонує до вивчення правила ввічливості, які виносить на загальне спільне обговорення із класом. Учні – приймають участь у розігруванні ситуацій, разом із вчителем приймають рішення про правила поведінки, відповідають на запитання вчителя.
Закінчується захід  колективною підготовкою правил ввічливості, які приймають учні для всього класу. Наприклад:  «Будь ввічливим», «Поділись своїм теплом», тощо.
Спортивні змагання, веселі старти, естафети – форма організації колективних виховних заходів, пов’язаних із спортом. Вчитель разом із викладачем фізичної культури заздалегідь готують сценарій спортивного заходу, враховуючи  фізичну підготовку дітей, рівень їх  практичних вмінь та стан здоров’я. Сценарій складається із спортивних конкурсів, які мають різноплановий характер. Це можуть бути конкурси із спортивними знаряддями або предметами (елементами костюмів казкових героїв), індивідуальні, парні, групові конкурси на швидкість виконання завдання, на оригінальність прийнятих рішень, на створення сюжетної спортивної картинки, скульптури, гумористичні тощо. Учні – об’єднуються у групи, вигадують назву команди, девіз,  уважно слухають завдання та виконують його. Оцінювання конкурсів проводить компетентне журі. Так, були проведені свята «Тато, мамо, я – спортивна сімя», «Ми будемо із спортом дружити», спортивні змагання  «Старти надій».
Перед нами стоїть велика справа – виховувати дітей, тому кожного  першого вересня я ставлю перед собою основні виховні  завдання:

1. Працювати над формуванням дитячого колективу. 
2. Активно впроваджувати в практику педагогічну спадщину В.О. Сухомлинського, нові технології навчання і виховання. 
3. Працювати над розвитком індивідуальних творчих здібностей. 
4. Створювати необхідні умов для самоствердження особи в колективі з урахуванням її можливостей, розвиток шанобливих відношень. 
5. Розвивати активність, самостійність думок і вчинків. 
6. Укріплювати  здоров'я учнів, формувати етичні якості, залучати школярів до праці. 
7. Гуманізація особи дитини шляхом залучення в пізнавальну, ігрову і естетичну діяльність. 


D:\МАМА\1вересня2013р\DSCN6033.JPG

З досвіду роботи
Сидоренко Надії Сергіївни

Немає коментарів:

Дописати коментар