Капустинська Т. В.

Тема виступу: «Формування екологічної грамотності молодших школярів на основі використання педагогічної спадщини В.О. Сухомлинського»

В наш час ставлення до природи набуло соціального значення. Основною його вимогою є збереження і поліпшення природного середовища в ім’я кожної людини і всього суспільства. Ось це і стало основним у виборі моєї індивідуальної науково-методичної проблеми. Своїм учням я стараюся довести, що Людина була і завжди залишається  дитям природи, і те що ріднить її з природою, повинно використовуватися для її прилучення до багатств духовної культури. Впроваджую  ідеї В.О. Сухомлинський, який зазначав, що вміння навчити дитину вчитися можна порівняти з найтоншим інструментом, який має 5 рівнів: уміння спостерігати явища навколишнього світу, думати, висловлювати думки, читати, писати. Тому переді мною постало дуже важливе завдання природничого спрямування учнів. Всіма цими вміннями дитина і має оволодіти в початковій школі на моїх уроках.
D:\мама 3\мій 1кл  фото\IMG_6155.JPGD:\мама 3\мій 1кл  фото\IMG_6159.JPG
Діти жваво і безпосередньо реагують на природу, прекрасне в ній. І роблять це щиріше і безпосередніше, ніж дорослі.
D:\мама 3\мій 1кл  фото\152___10\IMG_6103.JPGD:\мама 3\мій 1кл  фото\152___10\IMG_6111.JPG
В цьому я переконуюсь коли проводжу з учнями екскурсії в природу. А щоб правильно організувати процес милування природою з учнями, я заздалегідь зʹясовую для себе, які ознаки обʹєкта чи явища зумовлюють його естетичну своєрідність. Для формування в учнів природничого світогляду у своїй роботі я використовую міжпредметні звʹязки.
IMG_1999D:\мама 3\Фото мої та 4-Б кл\IMG_3173.JPG
З першого класу привчаю своїх вихованців спостерігати за навколишнім світом, стежити за змінами в природі, змінами в різні пори року, розпізнавати рослини, спостерігати за життям тварин, птахів, комах. Формування творчого розвитку дитини, її інтересу до навчання неможливо без організації спостережень за природою, виконання різних дослідів. Щоб зацікавити школярів, намагаюся заохочувати їх до вдумливого спостереження, проводячи короткочасні експерименти з відомими об’єктами,  що відкривають нові властивості. Наприклад: під час проведення екскурсії фотографуємо об’єкт спостереження в різні пори року, що дає змогу краще проаналізувати сезонні зміни в природі. Щоб спонукати учнів до подальшого спостереження, пропоную посадити деревце (березу), кущик (калину).
IMG_1985C:\Users\Admin\Desktop\IMG_4190.JPG
На уроках читання, коли матеріал має природничий сюжет, використовую художнє слово, картини, музичні твори. Діти на протязі уроку пригадують побачене й почуте, зіставляють уявлення з музикою, з картинами відомих художників. Уроки читання, на яких вивчається природничий матеріал стимулюють інтерес учнів до вивчення даної теми. На уроках української мови  складаємо і записуємо речення природничого змісту. А тексти диктантів природничого сюжету мають багатогранні пізнавальні та виховні можливості, є корисними  для  моїх учнів. З другого класу  діти докладніше знайомляться з явищами та об’єктами природи. Кожен учень веде зошит спостережень, де фіксує зміни, що відбуваються в житті рослин і тварин, та зміни в погоді. Також вчиться встановлювати взаємозв’язок між об’єктами та явищами: ріст і розвиток рослин, поведінка тварин в різні пори року, приліт та відліт птахів і т.д. Знайомлю учнів з рослинами та тваринами нашого селища, що занесені до Червоної книги,  з ботанічним заказником загальнодержавного значення «Власівська балка». Діти дізнаються про такі види рослин як: конвалії, підсніжники, сон трава та про те, що вони охороняються законом, що їх рвати заборонено. Вчу дітей не завдавати шкоди природі, а зберігати та примножувати її багатства. Наприклад,  операція «Посади квітку на своїй клумбі», «Озеленимо  подвір*я нашої школи», «Сад вдячності». На початку навчального року ми оголосили девіз  «Подаруй квітку в класну кімнату». Кожен учень посадив вдома кімнатну квітку та приніс її до класу. Коли мої вихованці ідуть на літні канікули кожен забирає свою квітку додому, щоб вона була доглянута дбайливими й умілими руками дітей. Дорошенко О. взяв участь у районній науково-практичній конференції «Учнівська творчість - 2014» де отримав І місце за роботу «З маленького пагінця велике дерево».
C:\Users\Admin\Desktop\IMG_4398.JPGC:\Users\Admin\Desktop\IMG_4421.JPG
Найбільше подобається моїм учням складати казки. Так у казці «Про чарівників» діти роблять висновок: довкілля не може існувати без жодного із 4-х чарівників – Сонця, Землі, Води і Повітря.
D:\мама 3\мій 1кл  фото\152___10\IMG_6096.JPGD:\мама 3\мій 1кл  фото\151___09\IMG_5952.JPG
У казці «Про що мріють кімнатні рослини» діти розповідають про те, що життя рослин неможливе без сонячного світла й води. Цікавою та корисною була екскурсія до квіткового магазину.
Дуже захоплюючі й неординарні вранішні привітання до Сонця придумували мої учні (2клас, тема «Сонце»). Діти з захопленням читають книги про рослинний та тваринний світ. Багато учнів мають у власній бібліотечці енциклопедії , книги «Тому і Чому?», « Що? Де? Коли?».
Так учень Мельниченко Павло (1 клас), підготував інформацію про мурашок. Та кинув клич: «Облаштуємо мурашник!». І діти з радістю відгукнулися на цю пропозицію. Всі ми разом дійшли висновку - мурахи-наші друзі і руйнувати їх житло не можна.
На уроках математики розв’язуємо задачі з природничим сюжетом, діти самі придумують подібні задачі. Разом проводимо бесіди про користь птахів. Взимку діти виготовили та повісили годівнички на деревах під вікнами нашого класу.
D:\мама 3\Фото мої та 4-Б кл\145___02\IMG_5338.JPG
Кожен учень, по черзі, приносить до годівнички насіння, зерно. У їдальні збираємо крихти хліба, та підгодовуємо зимуючих птахів. Перед Новим роком влаштовуємо новорічну ялинку для пернатих друзів. Прикрашаємо ялинку намистом із сала, хліба, ягід та насіння. 22 березня ми провели свято зустрічі птахів. Батьки напекли жайворонків, з якими діти вийшли на вулицю закликати птахів повертатися у рідні краї.
C:\Users\Admin\Desktop\DCIM\156___03\IMG_6443.JPGC:\Users\Admin\Desktop\DCIM\156___03\IMG_6436.JPG
C:\Users\Admin\Desktop\DCIM\156___03\IMG_6440.JPG

На уроках образотворчого мистецтва знайомлю учнів з картинами відомих художників світу та України. Наприклад, М. Приймаченко та К.Білокур. Вивчаючи тему «Натюрморт» я демонструю картину К. Білокур «Натюрморт» .
D:\мама 3\Фото мої та 4-Б кл\134___12\IMG_4182.JPG
Проводжу дидактичні ігри природничого змісту. Це  ігри  «Палітри осені», «Чи знаєш ти дерева?», «Що буває навесні?», «Художники – чарівники», «Неповторний світ метеликів».
C:\Users\Admin\Desktop\DCIM\155___02\IMG_6328.JPGC:\Users\Admin\Desktop\DCIM\155___02\IMG_6336.JPG
Це дає можливість в більш доступній формі навчити учнів пізнавати красу навколишнього світу, розширювати і поглиблювати свої пізнавальні інтереси. Використовую на уроках (по можливості) натуральні об’єкти, гербарії, колекції, ілюстрації науково-популярної і художньої літератури природничого змісту, а також приказки, прислів’я, скоромовки, загадки, притчі, легенди. Беремо участь у виставках «Дари осені»,
D:\фото мої\фото моїх учнів\фотографії\сканирование0015.jpgD:\мама 3\Фото мої та 4-Б кл\140___09\IMG_5018.JPG
участь у природничому  конкурсі «Колосок»,
C:\Users\Admin\Desktop\DCIM\155___02\IMG_6327.JPG
у Всеукраїнському  конкурсі  юних дослідників «Кристали» імені Євгена Гладишевського.
На уроках трудового навчання демонструю вироби з насіння, гороху, квасолі, пшона, предметні аплікації з рослинних форм, зразки рельєфу (роботи з пластиліну), вироби з дерева, тіста, кераміки. Басараб В. та Деркач Р. беруть участь у районних конкурсах виробів з природного матеріалу.
D:\мама 3\мій 1кл  фото\IMG_6164.JPGD:\мама 3\мій 1кл  фото\IMG_6165.JPGD:\мама 3\мій 1кл  фото\IMG_6163.JPG
Ми побували в місті Кропивницький в дендропарку. Екскурсія проходила під час цвітіння тюльпанів. Це була неймовірна краса!
D:\мама 3\Фото мої та 4-Б кл\144___01\139___06\IMG_4807.JPGD:\мама 3\Фото мої та 4-Б кл\144___01\139___06\IMG_4803.JPG
Мої вихованців  їздили до с. Петриківка. Матеріали використали на уроці образотворчого мистецтва (Тема «Узор – бігунець», «Розпис тареля», «Квітуча галявина»). Всі роботи учнів ми розміщуємо в куточок  «Умілі ручки», «Фантазуємо і творимо красу», «Наші успіхи».
D:\фото мої\фото моїх учнів\фото Хортиця\Изображение 305.jpgD:\фото мої\фото моїх учнів\фотографії\сканирование0008.jpgD:\фото мої\фото моїх учнів\фотографії\сканирование0004.jpg
Уроки – екскурсії  перетворюються на уроки мислення, фантазії, милування та захоплення. Діти навчаються спостерігати, аналізувати, порівнювати, зіставляти. У моїх вихованців формуються уміння розуміти навколишній світ, бачити його з усіма притаманними  йому властивостями. Така екскурсія відбулася  на острів Хортиця.
D:\фото мої\фото моїх учнів\фото Хортиця\DSC01399.JPGD:\фото мої\фото моїх учнів\фото Хортиця\DSC01393.JPG
Ми відвідали картинну галерею в місті Кропивницький
D:\фото мої\фото моїх учнів\фото Хортиця\Изображение 387.jpg
Я роблю все для того, щоб мої учні усвідомили, що обов’язок кожної людини на планеті Земля, берегти та примножувати її багатства. Бо планета в наших руках, має бути чарівною, неповторною та дорогою для кожної людини.


З досвіду роботи
Капустинської Тамари Василівни


                                     
                                     









                                       Урок  навчання грамоти (читання)
Тема. Загадковий світ природ.Закріплення звукового значення букви «ха». Опрацювання тексту «Казкові хмаринки».
Мета. Закріпити знання учнів про букву «ха»  Формувати навички читати склади і слова з буквою «ха»; вчити читати речення, тексти з вивченими буквами; збагачувати словниковий запас; розвивати мовлення, творче мислення, вміння правильно інтонувати речення. Розвивати фонематичний слух, зв'язне мовлення, вміння доводити свою думку. Формувати ціннісне ставлення особистості доприроди, спостережливість.Виховувати  любов до художнього слова, інтерес до явищ природи.
Обладнання:малюнки:хмаринок,вітру,сонечка;мікрофон, фішки, презентація,електронна фізкультхвилинка для очей, фізкультхвилинка «Хмаринка»
Тип року: урок-гра
                                                                    
                                      Хід уроку
І. Організаційна частина(Слайд 2)
1. Психологічна підготовка до уроку
Знову день починається,
Сонечко  усім нам всміхається. 
Дзвінок покликав діток.
Розпочинається урок. 
(Слайд 3)
II.  Розминка
1)Вправи для рухливості губ та язичка
Кішечка відкрили ротик,облизалися смачненько.
Надуємо щічки.
Покліпали як кошенятка, подивився вліво, потім вправо.
(Слайд4)
2)Фонетична зарядка
Як  пшениченька шумить?
В полі трактор як гуде?
Кішка з кошенятками співає?
Як сміються діти?
(Слайд5)
Ха-ха-ха — засміялась буква «ха».
Ох-ох-ох — виріс горох.
Ух-ух-ух — у дідуся теплий кожух.
Ах-ах-ах — у лісі багато комах.
Хи-хи-хи — геть розбіглись ховрахи.
(Слайд6)  
4)  Скоромовка      
Хихотіли дітлахи:
— Ха – ха – ха! та Хи – хи – хи!
— Хо – хо – хо! та Хе – хе – хе!
--Посміховисько яке!
5)Повторення вивчених голосних букв
Сценка «Букви, шикуйсь!
А)Буква К
Букви.Не кваптеся. Першокласники зачекалися.Шикуйсь!Кроком, руш!
Б)Азбукварик
-Я розумний і дотепний, кмітливий і веселий. Моє ім`я починається з першої букви алфавіту.
-Що це за буква?  Як звати цього розумника?(Азбукварик)
В) Буква Б
-Мама принесла мені оранжевий обруч. Але чомусь цей обруч не такий слухняний, як у гімнастки цирку.
-Про яку букву іде мова? (О)
Г) Букви И
-Ми-ми…… хотіли всім друзям-буквам зробити сюрприз.
-Ми хотіли підмести, помити кімнати-кишеньки, поставити квіти.
-Що ж це за букви?(И)
Д)Буква Б
-Я художник Богдан, намалював старовинний український музичний інструмент, та прикрасив його різнокольоровими стрічками.
-Що ж це за музичний інструмент?(Бандура)
-Яка буква?(Б)
Е)Буква Х
-Я Христинка , вишиваю хрестиком хустинку.
(Слайд 7) Повторення вивчених букв
(Слайд8)
6)Буква “Ха” Вас всіх вітає
нас давно вона чекає
-А що буква Ха нагадує вам?
Ха – на ножиці так схожа,
Ті, що все в роботі.
Хочеш – пореш,
Хочеш – шиєш,
Хочеш – сам себе стрижеш.
-Також буква «ха» схожа на перевернутий хрестик, перехрестя доріг, на римське число 10.
-Покажіть букву рукам, напишіть її носиком.
Слайд9
7)Гра «Яку букву писати»
Слайд10
8)Гра «Граматична математика»
ІІІ. Стимулювання та мотивація навчальної діяльності
Слайд11,Слайд 12
1) Незвична гостя
Слайд13  
Відео
«Про що говорять діти»
3)Вправа «Очікування» 
Чарівна гостя прилинула до нас на  незвичній хмаринці,та принесла вам цікаві завдання.Тому очікує від вас плідної праці. Сподівається, що ви будете активними, гарно читатимете склади, слова, речення з вивченими буквами. 
IV.Актуалізація опорних знань
1)Асоціація
А)Діти, що ви уявляте, коли чуєте слово хмаринка?(Голуба, легка, пухнаста, дощова, снігова, чорна, весела, сумна).
Укранською-хмара,російською-туча,облако, італійською-«нувала, нувалетта», англійською-«клауд»
Б)Я написала віршик(Вертелецька Софійка)
Хмарка пташечку зустріла
Та співати попросила
Хмарко,люба, дай дощу!
Я ж тобі за це пісеньку подарю!
Дощ швиденько припустив
І подвір`ячко полив.
3) Я придумав лічилку (Копань Артем)
1-хмаринка
2- хлопок
3-хоробрий хом`ячок
А 4- холодець
5- хлоп`ятко- хитрунець
4) Я написала казочку «Подорож Хмаринки»(Гончар Тетянка)
5) Я читав казку «Сонечко і хмаринка»(Деркач Тимофій)
Слайд14 
6)Математика
-Давайте подивимося ще раз на хмарку.
На яку цифру схожі хмарки? 
Які математичні знаки ви помітили?
7)Розкажіть,що ви знаєте про хмари?
Науковці
Хмари – це скупчення краплинок води. Тому хмари, що утворюються  високо в небі , складаються із кристаликів льоду, а ті, що утворюються нижче – із краплинок води.  Краплинки висять високо в повітрі до того часу , доки не стануть занадто важкими. Тоді вони падають, йде дощ.
Вчитель
Слайд15
Купчасті, перисті і шаруваті
Метеорологи (люди,які складають прогнози погоди)
-Як ви гадаєте, скільки важать хмари?
Середня хмара важить приблизно 10 тон. Інші науковці підрахували, що якщо слон важить біля 6 тон, тоді вода в одній  хмарі буде важити стільки ж , скільки важать 100 слонів.
Синоптики
Існує багато  народних прикмет, пов’язаних з хмарами . Ось деякі з них:
Хмари змінюють колір-буде дощ.
Хмари високо- буде гарний день.
З*являються червоні хмари-на вітер.
А чорні хмари -буде негода затяжною.
Вчитель
-Як ви гадаєте яка прикмета характеризує сьогоднішній день?
Слайд16
Фізкультхвилинка»Хмаринка»
V.Вивчення нового матеріалу
Слайд17 
1.Робота з «Букварем» с.98 – 99
—  Я вам прочитаю цікаву історію, яку принесла вам чарівна гостя на своїй  хмаринці.
  • Але вам потрібно із розсипаних складів   скласти слова(Працюємо парами»Казкові хмаринки»)
2. Опрацювання тексту «Казкові хмаринки».
  А)Читання тексту вчителем
— Як звали хлопчика, що спостерігав за хмаринками?
— А де він міг за ними поспостерігати?
>   Словникова робота
— В тексті зустрілися такі слова, значення яких  наша гостя не розуміє. Допоможете  їх з’ясувати.
Слайд18)
>  Читання колонок слів, що зустрінуться в тексті
химерні                 вмостились       
  
                                                               
волохаті                 затулила                   
                                                               
грайливі                 відігнала                   
                                                                 
(1 стовпчик слів – тлумачення, 2 – проімітувати рухами,)Химерний -який викликає подив, не схожий на когось звичайного або щось звичайне; незвичний, чудернацький.
Грайливий - який любить грати, пустувати;
Волохаті -   схожі на хутро
А) Робота з малюнком.
Розгляньте малюнок. Хто на ньому зображений? Що робить хлопчик? Яка пора року зображена? Що допомогло дізнатись? Якими кольорами художник передав красу природи? За чим спостерігає хлопчик?
Б ) Читання оповідання учнями(«Ланцюжком».)
— Зараз ми прочитаємо цей текст разом, вашим завданням буде прослідкувати, які речення зустрічаються в тексті.
В) Робота над інтонаційним забарвленням
— Зачитайте окличне речення.
— Як будемо читати питальне речення?
Г)Гра «Коли дощик накрапає»(Повільно, швидко, ще швидше)
Д)Запитання до тексту ставлять діти(Робота в парах)
Діти
- За чим Михайликові подобалось спостерігати?
- Про що була пісенька Михайлика?
- Кого побачив Михайлик у хмаринках?
- Над яким питанням замислився Михайлик?
Вчители
- Як би ви відповіли на питання Михайлика?
-Як би ви назвали  цей твір?(Фантастичні небесні гості. Легенькі пушинки)
Е)Гра «Перефразуйте. Скажіть інакше»
Михайликові  подобалося спостерігати за хмаринками в небі.(Н-д.Хлопчик полюбляв дивитися за химерними небесними істотами.Маля дивився із захватом на чудернацьких білих слонів,чарівних птахів,волохатих овечок.)
Є)Гра «Скороти речення»
Та ось велика темна хмара затулила білі хмарки.
Ж ) Гра «Хвостики».
Учитель читає початок речення, учні шукають це речення і дочитують до кінця.
А легкі білі хмаринки…
Он у великого слона …
Оті хмарки – ..
Та ось велика темна хмара…
І знову попливли…
З)Гра» Білі-чорні»(Речення)
И)Гра «Словотворці».
Легко –легенько
Близько - ….
Тихо - ….
Смачно - ….
Дрібно - …
Вузько - …
І)Групова робота
Дівчата
1група
Фантастичні, плаксиві,кумедні, роботящі,цікаві,легкі,химерні, чудернацькі
2 група
Домашні,волохаті,білі,  зелені,добрі,злі,лагідні пухнасті,
3 група
Сімейні,важкі,дощові, сірі,веселі,сумні, Нічні, повітряні
                          Хлопці
1 група
Копають,Зачаровують, пересуваються,пливуть,мчать,
2 група
Парять, Рюмсають, стоять, летять,линуть
3 група
Зникають, Співають, з*являються,біжать
Опрацювання загадки.
3)Загадки про хмаринку
-Прочитати загадку
-Які загадки про хмаринки знаєте ви?(1.Летить орлиця по синьому небу, крила розкрила, сонце закрила.2.Без крил, а літає, ніхто її не б*є, а плаче.
3.Біла тітка мандрувала, воду під кожух сховала
За сосну перечепилась і дощем на ліс пролилась.)
4)Прислів*я та приказки
Без хмари дощ не приходить
З великої хмари малий дощ буває.
5)Вивчимо пісеньку(Вибираємо хлопчика)
6)-Інсенізація «Казкові хмари»(Хлопчик, хмари, вітер)
7) Декламування вірша
— На що ж подібні хмаринки?
Учень
Бувають хмаринки подібні на вітер, 
На ніжну пір’їнку, на сонячні квіти, 
На коників білих, на зайчика й рибку, 
На човен з вітрилом, що плаває швидко.
Учениця
В небо вдивляюсь. По ньому пливе
Слоник, метелик і літера "Ве",
І крокодильчик (а може, дракон)
Ледь не торкається лапками крон.
Замок пливе - в ньому Фея живе,
Далі он, лебідь і бджілка пливе. 
Очі заплющу, рахую до ста -
Бачу вже квітку літак і кота.
Бачу вітрильник я і пароплав...
Вітер дмухнув - і усе розмішав...
В небо вдивляюсь. Від сміху аж плачу:
Слонометелика з хвостиком бачу,
Лебідь, от цирк, осідлавши кота,
Ловить те чудо уже за хвоста.
А крокодильчик (а може, дракон)
Ласує смачно собі літаком. 
Замок десь зник. Пароплавобджола
Жалить вітрильник (яка ж вона зла!)
Далі он, вже квіткоконик приліг...
Дякую, любі хмаринки, за сміх! 
Слайд19,20
VІ. Фізкультпауза
VII.Розвиток з’язного мовлення
Слайд21
1)Картинна галерея(АйвазовськийІ.К. )
-Ось ви бачите на небі хмаринки. Здається, хмаринки як хмаринка, нічого собі особливого. Але вони зовсім не схожі одна на одну.
Діти
Придивившись, можна побачити на картині Айвазовського І.К.  кумедне слоненя  і маленького білого зайчика що весело граються на лужку серед ясного сонечка.
Слайд22
- Що  може намалювати ваша уява дивлячись на цю картину?(Пудель Артемон із казки» Пригоди Буратино»)
Слайд23
Гордієнко Є .Я  «Рідні простори(Хмара у вигляді сивого дідуся з білою бородою, що пильно вдивляється в чисте небо)
Сайд 24
Порівняємо малюнок і картину
Слайд 25
Богдан підготував знімки цікавих хмаринок
Слайд26
Г)«Я Хмарка»(Гра «Авторське крісло»)
Уявіть себе хмаринкою. Розкажіть про це.
Слайд 27
Д)Звуковий аналіз слова  хмара(--0-0)
Слайд 28
Е)Гра «Конструктор Хмаринонька»
Слайд 29
-А чули ви про інші сфери, де використовують слово хмара?Так, наприклад, відома Інтернет - компанія Google надає можливість зберігати велику кількість інформації завдяки облачним рішенням. 
1)Хмара-тегів інтернет – магазина:»Нувалетта»
А)Завданнядлядівчаток 
Уявіть себе відомим кутюр’є, законодателем модних тенденцій   нарядів для дівчаток. 
Обов’язкова умова: асоціація повинна бути з хмаркою та мати особливу родзинку.Придумайте оригінальну назву для шляпки. 
(Демонстрація шляпок)
Б)Завданнядляхлопчиків 
Видумати модель сучасної краватки.Прорекламуйте її. Чому ця модель буде найцікавіша? (Демонстрація краваток)

2)Видумати дизайн меблів у школі майбутнього у вигляді хмарок.(Демонстроція креслень)
3) Уявіть собі,що ви володієте кондитерською, придумайте тістечко, яке буде нагадувати хмару,розрекламуйте  його так,щоб покупцю захотілося купити цей витвір(Торт«Лимонохмаринка»)
VІІІ.  Підсумок уроку
Слайд 30
-Що нового дізнались на уроці?
-Чого навчились?
-Що найбільше запам’яталось?
Нашій гості сподобалось , як ви працювали на уроці . Очікування від уроку справдились. Ви були активними, виразно читали, відповідали на запитання, зв’язно висловлювали свою думку.Свої враження від уроку зобразьте на хмаринках
Слайд 31
-Дивіться частіше в небо, і можливо ви станете свідками воістину прекрасних речей.

6 коментарів:

  1. Тамаро Василівно, мене дуже зацікавив Ваш досвід щодо формування екологічної грамотності учнів. Дуже сподобалися різноманітні прийоми і форми роботи, які Ви використовуєте з даної проблеми на різних уроках. Бажаю успіхів.

    ВідповістиВидалити
  2. Шановна Тамаро Василівно! Цілком підтримую Вашу думку щодо формування екологічної грамотності наших учнів. Адже від того, якими ми виховаємо наших дітей, залежить майбутнє країни. У Вас багатий досвід з даного питання і я також скористаюся Вашими порадами, щоб привити своїм вихованцям любов до рідної землі, до рідної природи. Всього Вам найкращого!

    ВідповістиВидалити
  3. Учитель стане тільки тоді справжнім педагогом, коли вмітиме читати в очах дитини голос її душі. Учителеві треба мати величезний талант любові до людини і безмежну любов до своєї праці і, насамперед, до дітей. А без цих якостей праця педагога перетворюється в муку. Тамаро Василівно, Ваша праця, Ваша відданість навчанню та вихованню школярів, переконали нас в тому, що Ви і є той справжній педагог, який має величезний талант любові до дитини. Дякую за Вашу працю.

    ВідповістиВидалити
  4. Справдi,екологiчна грамотнiсть вкрай важлива в усi часи.Дiтям важливо розумiти,що любов до природи,рiдного краю,батькiвщини збагачує духовну культуру.Дякую за вашi старання,плiдну працю,всього Вам найкращого!

    ВідповістиВидалити
  5. Тамаро Василівно! Проблема, якою ви займаєтеся, не байдужа багатьом свідомим людям. Мені дуже сподобалися методи і прийоми , за допомогою яких ви формуєте в дітей екологічну грамотність.Ваші діти щиро сприймають навколишній світ завдяки цікавим урокам, дослідам, дослідженням, експериментам, які ви проводите. Бажаю вам нових творчих здобутків , гарних учнів!

    ВідповістиВидалити
  6. Людина була і завжди залишається дитям природи, і те що ріднить її з природою, повинно використовуватися для її прилучення до багатств духовної культури - це дійсно стало основою ваших уроків природничого циклу та комбінованих уроків з іншими предметами. Впровадження ідей В.О. Сухомлинського та Ваш великий професійний досвід в результаті виховують щемливі почуття та бережливе ставлення до навколишнього середовища у ваших учнів.

    ВідповістиВидалити