Мерва В. О.

Тема виступу: «Розвиток комунікативних здібностей молодших школярів»

Важливою роботою у впроваджені комунікативних технологій, на мою думку, є використання оригінальних підручників з Великої Британії та США. Учні мають можливість читати книги англійських та американських авторів. Серед них є багато цікавих казок, оповідань, історій, віршів. У кабінеті англійської мови є куточок позакласного читання, де і представлені ці видання для вільного доступу. Найактивнішими читачами є учні 4-х класів. А найпопулярнішою є книга «Too Big» («Занадто Великий»). Після прочитання діти діляться враженнями з учителем  та однокласниками, розповідають про головних героїв улюбленої казки, пробують складати власні цікаві історії за зразком прочитаної.  З метою розвитку комунікативних здібностей молодших школярів я у своїй роботі використовую поради Василя Сухомлинського, його літературну спадщину,  інтерактивні форми і методи роботи: рольові та дидактичні ігри, проекти, робота у парах та групах, «мікрофон», незакінчені речення, мозковий штурм, інформаційні технології, коло ідей, «навчаючи – вчуся» та інші. Використання рольових ігор залучає до діалогу невпевнених у собі дітей, яким важко висловити свої думки, показати свою поведінку в реальних, «не вигаданих» умовах.
Найулюбленіші дитячі рольові ігри: покупець – продавець, гід – турист, інтерв’ю у зірки кіно(сцени), відвідувач – офіціант, покупець – консультант, мама – дитина. Велике значення грі приділяли А.Макаренко та В.Сухомлинський. «У грі немає людей серйозніших, ніж малі діти» - писав В.О.Сухомлинський.
На уроках  застосовую гру на початку уроку (Warming-up), під час введення нового матеріалу, оголошення теми уроку, під час повторення та закріплення вивченого. Ігри мотивують мовленнєву діяльність учнів. За рахунок багаторазового ігрового сприйняття та відтворення навчального матеріалу забезпечується стійке запам’ятовування лексичних одиниць та граматичних структур. Дітям дуже подобаються ігри, «Claр», «Is it...?», «Морський бій»,  «Правильно - неправильно», «Guess…», «Point to», ігри з м’ячем, числами, кольорами, буквами алфавіту, ігри-змагання.
На уроках узагальнення та практичного застосування набутих знань, умінь і навичок вчителька оптимально використовую метод проектів. Наприклад, під час вивчення країнознавчої теми «Англія», учні самостійно шукали з ресурсів Інтернету, відвідуючи бібліотеку, додатковий цікавий матеріал про видатні місця, особливості погоди, традиції святкування певних свят, походження державної символіки. Діти писали повідомлення, випускали стіннівку. Цей метод є дуже продуктивним, адже він залучає до діяльності усіх учнів класу, згруповує колектив.
D:\Мои документы\на сайт\2016-2017\МО4\IMG_0580.JPG
Такий вид роботи, як робота в парах, використовую під час рольових ігор, перевірки виконаної письмової роботи, читання в ролях. Особливо дітям подобається показувати один на одному назви одягу, взуття, частин тіла, кольорів, коли учитель пропонує доторкнутися до почутого слова. Групова робота стимулює вироблення «командного духу». Учні повинні виконати завдання та представити результати роботи своєї групи. Після виконання однакового завдання група, яка виконала його першою, презентує кінцевий результат, а інші перевіряють і доповнюють. Під час виконання різних завдань, групи повинні представити на розсуд свою роботу. Часто це призводить до дискусій.
Сучасний урок не можна уявити без використання інформаційних технологій. Тому застосовую даний метод роботи на усіх етапах уроку. Учні початкових класів дуже полюбляють слухати цікаві пісеньки, наспіви, особливо якщо це передбачає виконання певних рухів. Сьогодні комп’ютер все більше входить до найближчого інтелектуального оточення дитини, сприяє розвитку розумових здібностей, активному й свідомому набуттю знань і вмінь, зацікавленості у навчанні. Проведення уроків з використанням ІКТ переконує у тому, що він має надзвичайно широкі можливості для вдосконалення навчального процесу. До того ж використання ІКТ у початковій школі - надзвичайно цікаве. І бажано цю зацікавленість не втратити, зробити уроки більш змістовними, щоб діти чекали їх із нетерпінням.
DSC03750


Практикую проведення нетрадиційних  уроків : уроки-подорожі, уроки-вікторини, уроки-семінари. Так, під час вивчення теми «Свята Англії», учні отримали завдання самостійно підготувати повідомлення про якесь свято. А на уроці-семінарі діти читали їх і ділилися враженнями, порівнюючи традиції святкування свят у різних країнах.
На уроках англійської мови  часто звертаюся до такого виду роботи, як читання казок В. Сухомлинського англійською мовою, читання в ролях, малювання малюнків до казок. Це також допомагає розвивати навички аудіювання, фонематичної пам'яті. І що найголовніше – сприяє вихованню вищий людських якостей.
Отже, з метою розвитку творчих здібностей учнів поступового й систематичного прилучення їх до самостійної пізнавальної діяльності, забезпечення співпраці між учнями та вчителем недостатньо використовували лише традиційний урок. Тому варто кожному вчителеві подумати над зміною форми уроку в окремих випадках. Особливо це стосується уроків англійської мови, де більша частина уроку йде на формування в учнів умінь і навичок, застосування набутих теоретичних знань.


З досвіду роботи
Мерви Вікторії Олександрівни

5 коментарів:

  1. Віка, ви для мене взірець молодості, краси, креативності. Я захоплююсь вами,як спеціалістом, який творчо використовує сучасні технології навчання дітей англійської мови. Бажаю не зупинятись на досягнутому, а впевнено іти вперед.

    ВідповістиВидалити
  2. Сучасний урок не можливо уявити без використання новітніх технологій.Уроки Вікторіі Олександрівни є тому переконання.Бажаю Вам успіхів!

    ВідповістиВидалити
  3. Сучасний урок не можливо уявити без використання новітніх технологій.Уроки Вікторіі Олександрівни є тому переконання.Бажаю Вам успіхів!

    ВідповістиВидалити
  4. У концепції Нова українська школа Лілія Гриневич акцентувала увагу на формуванні в учнів початкової школи десяти ключових компетентностей Нової української школи. Одна з них компетентність уміння спілкуватись англійської мовою. Тому, першочерговим завданням учителя англійської мови є розвиток в учнів комунікативної компетенції, що забезпечується лінгвістичним, мовленнєвим і соціокультурним досвідом, узгодженим з віковими можливостями молодших школярів. За допомогою ігрових методів навчання, використання ІКТ, раціонального поєднання форм роботи на уроці, Вікторія Олександрівна, забезпечує комунікативну спрямованість уроків англійської мови, викликає в учнів бажання спілкуватися англійською мовою та вивчати її.

    ВідповістиВидалити
  5. Знання англійської мови в сучасному світі є своєрідним вікном у світ. Володіючи цією мовою міжнародного спілкування,учнi зможуть досягти поставлених цілей за допомогою нових можливостей.Саме це, Вiкторiя Олександрiвна доводить дiтям на своїх уроках.Вiкторiя Олександрiвно,Ви-спецiалiст у своїй справi.Пишаюся Вашими вмiннями та компетентнiстю!

    ВідповістиВидалити